6.Sınıf 1.Dönem 7. Hafta Dijital Dünya

oyunun etkileri

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi yıllık plan çerçevesinde 6. sınıflarda 1. Dönem 7. Haftası Dijital Dünya konusu altında telif hakları ve lisans türleri için aşağıda belirtilen kazanımlar öğrenciye kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda dosya konusu ile ilgili aşağıda bu konu ile ilgili sunular, açıklamalı notlar, videolar ve konu değerlendirme sınavı bulunmaktadır.

6.1.1.4. Bilişim teknolojilerinin sosyal ve kültürel hayata katkıları ve riskleri örnekler üzerinden tartışır.
Bilişim teknolojileri kullanılarak kültürler arası etkileşim olabileceği gibi kültürel bozulmaların da
olabileceği ifade edilir.
6.2.2. Dijital Vatandaşlık
6.2.2.1. Dijital paylaşımların kendisi ve başkaları üzerindeki etkilerini fark eder.
Dijital ayak izinin, kendisinden geride izler bıraktığı vurgulanır.
6.2.2.2. Öğrenci, bilişsel ve ahlaki gelişimine uygun olan dijital oyun ve içerikleri ayırt eder.
Öğrencinin bilinçli bir kullanıcı olması için öz kontrol becerisini geliştirmesi sağlanır.

TEKNOLOJİK GELİŞMELER SUNUSU

YANLIŞ OLAN NE?

KENDİMİ ARIYORUM

“Kendimi Arıyorum” etkinliği kapsamında internet dünyasında iz bırakmama konusunda bilgilendirmeler amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda Bakanlığın hazırlamış olduğu kitabın içeriğinden faydalanabilirsiniz. Kitabın bu sayfası aşağıda paylaşılmıştır.

Kendimi Arıyorum Afişi

OYUN DA NEYMİŞ?

Bilgisayar bağımlısı öğrencilerin sayısının ne yazık ki hergeçen gün arttığı bu yıllarda öğrencileri oyun bağımlılığı konusunda bilgilendirmek amacıyla aşağıdaki sunuyu kullanabilirsiniz.

OYUNCUNUN OYUNU

Bilgisayarsız Etkinlik: Etkinliğe başlamadan önce sınıfınızdaki öğrencilerinizi en az iki kişiden oluşan gruplara ayırınız. Daha sonra oluşturulan grupların her birine çalışma kâğıdını dağıtınız.

Bilgisayarlı Etkinlik: Eğer bilgisayar sınıfınız varsa etkinliğı bilgisayar ortamında açarak öğrencilerin yapmasını isteyebilirsiniz. Çalışmalarını ya bir kağıda yada bu sayfanın altına yorum olarak yazabilirler.

Etkinlik sonrası, değerlendirmeyi tüm öğrencilerle birlikte yapabilirsiniz.

Çalışma kağıdını bu bölümün sonunda bulabilirsiniz.

Konu: Eğer siz bir oyun tasarımcısı olsaydınız, nasıl bir oyun tasarlardınız? Aşağıdaki sorulara cevap vererek oyununuzu tasarlayınız.

• Oyunun adı ne olurdu?
• Oyunun konusu ne olurdu?
• Hangi tür bir oyun olurdu?
• Neden böyle bir oyun yapmayı tercih ettiniz?
• Oyunun karakteri / karakterleri nasıl olurdu?

Oyunu değerlendirirken;
• Peki bu oyunun zorluk seviyesi nedir sizce?
• Kolay olduğunu düşünüyorsanız nasıl daha zor hale getirebilirsiniz?

Oyuncunun Oyunu çalışma kağıdını indirmek için tıklayınız.

DEĞERLENDİRME

Puanınız:  

Dereceniz:  

11 yorum

  1. ad:Elif Esra
    sınıfı:7/A
    oyun adı:Bulkaç
    oyun türü:eğitici-yarış.
    kullanıcı sayısı:tek kullanıcılı.
    oyun kontrolleri:klavye ve fare.
    konusu:gittikçe zorlaşan soruları cevaplayarak matematik,türkçe,sosyal ,fen gibi derslerden alıştırma yapmak.

    böyle bir oyun yapmayı düşündüm çünkü hem eğitici hemde öğrenirken eğlenmeyi göstermek istedim.

    oyun karakterleri komik ve sıra dışı görünüdü.

1 geri izleme / bildirim

  1. Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 6. Sınıf 1. Dönem 1. Yazılı Soruları 2019 / 2020 - Bilişim ve Yazılım

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.